Enveckasflytet

fortfarande inget internet i lagenheten!
jag ska forsoka pusha min lille sambo. eller det gor jag tillochmed redan.

Nu har det iallafall gatt en vecka och jag har borjat gosa in mig ordentligt i lagenheten. jag sover bra, vet var alla saker ar, kanner mig trygg i lmjuden. pa lordagarna ar folk glada och talar om det for alla pa boulevard ornano genom att tuta friskt i tiotals sekunder i strack. mycket uppfriskande kl nio pa morgonen.

solen skiner idag och jag begav mig pa miniaventyr till svenska kulturcentrat. de har gomt de saaa val i Maraiskvarteren, men det tog mig bara ca tre cirklar runt innan jag hittade det. kollade annonstavlan. inget intressant.

à face de le centre lag en sot liten park med solflackar. perfekt for att ringa jobbsokarsamtal. efter ett par halvfloppar pa min knackiga franska ringde jag ett nummer som jag inte hade nagot info om. en brud svarade pa sluddrig franska.
jag harklade mig:
 - Bonjour, je m'appel Terese, j'appel au sujet de l'emploi de serveuse. C'est encore accesable?
 - Oui, bien sûr! Oh, do you mind if we speak english? [...]

sammanfattat: det hela var nagot av en succè och ikvall ska jag bege mig till omradet pa Rive Gauche runt Sorbonne och St Michel (ni kan val era Parisstadsdelar?!) for att provjobba. Jag vet att man inte ska ta ut gladjen i forskott, men OM det hela gar vagen och jag far jobbet - eventuellt plein temps! - sa ska jag banne mig fira som en javel imorn pa The Yolkskonserten pa Rue Rivoli. Namnde jag forresten att vi ar pa gastlistan? ...

Okej det avr skrytet om mitt glamorosa parisliv det. Nu ska jag hem och diska. Sa, dar har ni det.

puss pa er! jag ser fram emot era eventuella besok!

Je vous embrasse
/ La nouvelle Mademoiselle

Kommentarer
Postat av: Viktor

Åh, vad jag blir en hel massa avundsjuk. Men jag kommer ju om sju (?) veckor. Då blir det party minsann. :)

Hälsa Monsieur T.

Bisous.

2009-02-13 @ 12:06:04
URL: http://dixitus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0