The Goodbye

Så var det dags att säga hejdå till Sverige.
Hela dagen idag har varit ett hejdå:
11.30 träffade en solbränd Charlie vid Kopparmärra. fikade på Fröken Olsson och försökte hålla samtalsämnena i styr. det blev Indien, Paris och Göteborg om vartannat. plus en massa annat. Följde med henne upp till fotografen fr att häm,ta lite fräsiga bilder till hennes modellportfolio. Kändes lustigt att befinna sig i en fräsig våning på Södra Larmgatan inhysande e typisk cool mode-/reklamfotograf. men det var skoj. hon är fräck, min Charlie. Och snygg. Vacker tillochmed.
14.00 hittade Elina vid Domkyrkan. Sopplunchen gjorde mig propppmätt. på väg till nästa destination försökte vi lösa relationsproblem och ta slut fotorullen till hennes skoluppgift.
15.10 Viktor kom ner från humanisten och fann oss och kameran intill Poseidon. vi skuttade lite framför kameran och skötte några inköp innan Elina drog till modersmålslektion och vi mot Järntorget där vi
16.10 gik in på cafét som Patrik och Oscar satt på. turnén drog sedan vidare till
16.45 Mitt andra hem dit Lisa trillade in efter en stund.
18.15 gick bussen hem till crêpes-middag med mamma.

Frågan på allas läppar (utom Patriks...) har såklart varit Hur känns det? Jag har fått känna mig som The Queen hela dagen, kanske the sports queen då ang. frågan...

Ja, hur känns det? jävligt gött, och nervöst. jag tänke mest att jag vill komma på planet... när jag väl har gjort det som är det verkligen flygning som gäller på alla plan... Det känns så sjukt att tänka att såhär dags imorgon kommer jag troligen vara i Paris, med Monsieur T. Helt overkligt. I ett SMS häromdagen skrev han "ON Friday it's concert with Radio massacrem, they have a swedish singer!" Jag tänkte först inte så mycket på det men efter en studn slog det mig: Det är en konsert som VI ska gå på! Inte hans helgplaner utan VÅRA. Så sjukt coolt.

Man kan nog inte ha det bättre egentligen... Men det är svårt att ta med sig ett liv bestående av 26 kilo packning och en cello. jag ska tillbringa resten av kvällen med att packa och packa om. imorgon är en annan historia.

Vi kommer inte ha något internet den första tiden jag är i Paris men jag ska försöka uppdatera bloggen via internetcaféer etc. Så snart som möjligt kommer t.ex. mitt franska telefonnummer. Postadressen är:
82 Boulevard Ornano
75018 Paris

Snigelpost uppskattas!

Je vous embrasse!
Vos Mademoiselle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0